In September 2022, Minas Gerais Philharmonic Orchestra debuted in Portugal, with atour that took place in Porto, Coimbra and Lisbon, as part of the celebration of the Brazil’s independence bicentennial. Under the command of conductor and artistic director, Fabio Mechetti, the Orchestra, made up of 90 musicians from all around the world, brought to Portugal a Brazilian symphonic repertoire of notable works, including pieces by Carlos Gomes, Villa-Lobos, Alberto Nepomuceno, and the Portuguese composer Joly Braga Santos, among others. The shows took place at Casa da Música, in Porto, at the Belém Cultural Center, in Lisbon, at the São Francisco Convent, in Coimbra, and also at the Torre de Belém Gardens, in a special show for “Lisboa na Rua” program.



MANIFESTO

Há um Batom para as mulheres que usam calças lá em casa e para as fãs da minissaia.

As que fazem croché e as que não dão ponto sem nó. As que não sabem estrelar um ovo e as que fazem todos os dias omeletes sem ovos.

Há um Batom que vai bem com as que só usam sapatilhas e as que nunca descem dos saltos. As que são mais de nudes e as que são mais de tons pastel. As que têm jogo de cintura e as que põem a mão na anca.

Há um Batom perfeito para as que nasceram para ser mãe, as filhas-da-mãe e as que ficam para tia. As donas-de-casa, as donas-disto-tudo e as donas do seu nariz.

Há um Batom para todos.
Há um Batom para ti também.